سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهربان

متن زیر در تاریخ86/8/29، ساعت: 10:44 عصر نوشته شده است.

¤ مناطق دیدنی تهران

بند یخچال یکی از نقاط دیدنی شهر تهران است که به جهت وجود سنگ های طبیعی مناسب برای صخره نوردی، بسیار مورد توجه علاقه مندان به این ورزش قرار گرفته است. منطقه بند یخچال با داشتن سنگ های مناسبی همچون "آلبرت"، "مریم"، "کلاهک"، "چکمه" و ده ها سنگ کوتاه و بلند دیگر، امروزه به صورت مکانی بسیار جذاب برای علاقه مندان درآمده است.

  ولنجک-قله توچال  

ولنجک (کسر واو و لام، فتح جیم) یکی از محلات تهران است که در شمال یک شهر قرار گرفته است. دلیل معروفیت این محله، وجود یکی از مسیرهای صعود به توچال در آن است که باعث شده عده زیادی از کوهنوردان با این محله آشنا شوند. مسیر ولنجک به توچال، مسیری نسبتا راحت تر نسبت به مسیر دربند است.

  پارک جنگلی پردیسان  

بوستان جنگلی پردیسان در شمال غربی تهران بین بزرگراه های شیخ فضل الله نوری، همت و حکیم محدود قرار گرفته است. بزرگراه یادگار امام نیز در راستای شمالی-جنوبی این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌‌کند که ارتباط این دو بخش به وسیله دو پل برقرار شده است. از امکانات این بوستان می‌‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب (در حال ساخت) و باغ وحش اشاره کرد.

  قله و دره دارآباد  

دارآباد یکی از نقاط دیدنی و تفریحی شهر تهران است که هم اکنون به صورت یکی از نقاط مهم گردشگری این شهر درآمده است. دارآباد هم به دلیل وجود رودخانه کوچک آن که در داخل دره ای قرار دارد و هم دلیل مسیر کوهنوردی و پیاده روی دارای مشتاقان زیادی است. این محل در شمال شرق تهران واقع گردیده و بهترین راه دسترسی به آن از میدان تجریش و قدس است.
.

  برج میدان آزادی  

برج آزادی، نماد شهر تهران است که به یادبود جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته شد. این برج که به نام برج شهیاد معروف بود؛ هم اکنون به آزادی معروف گردیده و در یکی از مهم ترین و بزرگترین میادین شهر تهران واقع گردیده است.

  کلک چال  

کلک‌چال (با ضم کاف و فتح لام)، نام یکی از قله‌های رشته کوه مرکزی البرز، در شمال تهران است که امروزه به صورت یکی از تفرج گاه های اصلی کوهنوردان و مردم عادی درآمده است. ارتفاع قله کلک چال از سطح دریا 3350 متر است که به علت مسیر زیبا و دیدنی، جذابیت زیادی برای صعود به آن وجود دارد.

  دره اوشان-فشم (اوشون-فشم)  

اوشان و فشم به ترتیب در 30 و 35 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارند و از طریق جاده لشکرک قابل دسترسی بوده و دارای باغ های میوه بسیار و آب و هوایی معتدل در فصل بهار و تابستان است. روستاهای آهار، شکرآب، زیگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی از مناطق تفریحی هستند که برای سفرهای یک روزه کاملا مناسب می باشند.

  امام زاده داود  

امام زاده داوود یکی از مشهورترین امام زاده های اطراف تهران است که در کوهستان های شمال غربی تهران واقع شده است. این بنا در 15 کیلومتری فرحزاد قرار داشته و از لحاظ جغرافیایی منطقه ای سردسیر است. بیشتر شهرت امام زاده داوود به خاطر مسیر منتهی به امام زاده است که از میان دره های زیبا و سرسبز می گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می کنند.

  دربند-قله توچال  

دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد، میعادگاه اصلی کوهنوردان و ورزشکاران تهرانی است. کوهستانی که به رغم مرتفع و صعب العبور بودن؛ یکی از شلوغ ترین مکان های تفریحی ایران به حساب می آید. کوهستانی که روزهای تعطیل، از مسیرهای مختلف، پذیرای هزاران کوهنورد، صخره نورد و دوست دار طبیعت است.

  حسینیه جماران  

حسینیه جماران بنایی دو طبقه و به مساحت 800 متر مربع است که تاریخ ساخت آن به سال 1232 ه.ش (1275 ه.ق‌) می‌رسد. سید ابراهیم جمارانی آن را وقف دهکده کرده و در سال 1355 ه.ش توسط اهالی بازسازی شده است‌. این حسینیه در سال 1358 از طرف حجت‌الاسلام امامی جمارانی در اختیار امام‌خمینی (ره‌) قرار گرفت‌.

  موزه برادران امیدوار  

در سال 1333 هجری شمسی دو ایرانی به نامهای عیسی و عبدالله امیدوار با شور و عشق فراوان به جهت دیدن نادیده های این کره خاکی سوار بر موتور سیکلتهای خود پا برون از زادگاه خود؛ تهران گذاشتند و سفری را آ غاز نمودند که لحظه به لحظه آن برای این دو برادر سرشار از حادثه و اتفاق بود و وقایع تلخ و شیرینی که در آن سالها در بزرگترین و معتبرترین نشریات جهان چاپ می گردید و شگفتی و تعجب و تحسین خوانندگان را بر می انگیخت.

  کاخ نیاوران  

ناصرالدین شاه قاجار در 1267 ه.ق دستور داد تا در منطقه نیاوران که در شمال دارالسلطنه تهران و نزدیک دارآباد بود مجموعه قصرهایی را بسازند تا بتواند در تعطیلات تابستان از گرمای شهر به آن پناه ببرد. بخش اصلی این کاخ ها در دو طبقه شامل؛ شاه نشین، کرسی خانه، حمام و حدود 50 دستگاه خانه، هرکدام شامل 4 اتاق و یک ایوان برای زنانش بود. این کاخ در سی و یکمین سال حکومت پنجاه ساله ناصرالدین شاه به جهان نمای صاحبقرانیه مشهور شد.

  کاخ سعد آباد  

در کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند، مجموع یک میلیون و یکصد هزار متر مربعی قرار دارد که به دلیل زیبایی و طراوتی که در آن وجود دارد به نام سعدآباد یا محل سعادت و خوشبختی نام گرفته است. این مکان امروزه با مجموعه هیجده کاخ بزرگ و کوچک از دوره های قاجار و پهلوی، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مجموعه موزه های ایران است. پس از کودتای 1299، این عمارت توسط رضاخان، از ابوالفتح سردار اعظم به مبلغ 400 هزار تومان خریداری شد. نخستین بنایی که در این دوره در آن ساخته شد؛ کاخ سبز یا اقامتگاه رضا شاه بود.

  کاخ گلستان  

مجموعه کاخ گلستان تنها یادگار به جای مانده از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت شاهان ایرانی است. سابقه تاریخی ارگ سلطنتی به روزگار صفویه باز می گردد. اما قدیمی ترین آثار موجود در مجموعه گلستان؛ متعلق به دوران کریم خان زند است.

Bottom of Form


¤ نویسنده: مهربان

پیام های دیگران


¤ لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
شناسنامه

پارسی بلاگ
پست الکترونیک
 RSS 

کل بازدیدها: 94530

بازدید امروز : 42

بازدید دیروز : 6


درباره خودم

مهربان
مهربان
در نظر من همه آدما خوبند،مگر اینکه خلافش ثابت بشه.

لینک به وبلاگ

مهربان

پیوندهای روزانه

بهترین وبلاگ دنیا [192]
اسرار موفقیت [267]
[آرشیو(2)]


ْآرشیو یادداشت ها

آرشیو
تاثیر موسیقی بر روان انسان
قشنگ کوچک
اثر یک سیاه پوست
آداب معاشرت
تاریخچه نوروز
تاریخچه نام ایران
مذهب آریایی ها
آریایی ها
آدمک
عیدی های منحصر به فرد
درس ها ی ژاپنی
اصطلاحات تلفن همراه
نقاط دیدنی تهران
میادین قدیمی تهران
یادمان هاو بناهای تاریخی
زیارتگاه های تهران
جاده های معروف دنیا
جاده های زیبا اما پر خطر
کعبه
ایرانی ها در گوگل
نقش جدید رویاها
آمار جستجوهای 2007 گوگل
معنی انسان بودنم رو گم کردیم
تاریخچه والنتاین



لینک دوستان

قورباغه ها


لوگوی دوستان




























اشتراک در خبرنامه