سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهربان

متن زیر در تاریخ86/9/12، ساعت: 2:1 عصر نوشته شده است.

¤ معروفترین جاده های دنیا

پان امریکن؛طولانی ترین جاده بین المللی دنیا

این بزرگراه درحدود 48هزار کیلومتر طول دارد.این جاده که بزرگترین راه ماشین روجهان نام گرفته از آلاسکا درشمال قاره امریکا تا جنوبی ترین شهر امریکای جنوبی درآرژانتین امتداد دارد .این بزرگراه که از14کشورامریکایی گذر می کند،ازنقاط مختلف عبور کرده ونام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است .مراحل شروع ساخت این بزرگراه به سال 1923باز می گردد.

بزرگراه یک استرالیا:طولانی ترین جاده ملی جهان

استرالیا بزرگترین جزیره مسکونی جهان محسوب می شود که ازنظر آب و هوایی ویژگی های خاص خود را دارد .وسعت این کشور 7741220کیلومتر مربع مساحت دارد وجمعیت آن بیش از 21میلیون نفر است .بزرگراه یک با داشتن 24هزار کیلومتر طول دراسترالیا بزرگترین جاده ملی جهان محسوب می شود .این اتوبان از هوبارت آغاز شده ودر برنی به پایان می رسد .بزرگراه یک تقریبا تمام ساکنان استرالیا را پوشش می دهد و هر استرالیایی برای رفتن به سواحل دریا ،مکان های تفریحی ،شهرهای بزرگ وبسیاری دیگر از نقاط این کشور پهناور ازاین جاده استفاده می کند. این جاده به دلیل طراحی ومهندسی فوق العاده اش یکی ازافتخارات بزرگ تاریخی استرالیایی هابه حساب می آید .

M1؛جاده ای از شمال تا جنوب جزیره

انگلستان جزیره ای کوچک در شمال اروپاست که تنها 130395کیلومتر مربع مساحت دارد وجمعیت آن در حدود 51میلیون نفر است .بزرگراه M1اصلی ترین راه ماشین رو از شمال تا جنوب انگلستان است .این جاده از لندن تا یورکشایر 31کیلومتر طول دارد ویکی از مدرن ترین سیستم های جاده ای دنیا را در اختیار دارد. نخستین فازاین بزرگراه درسال 1959افتتاح شد و کار ساخت وتکمیل آن در سال 1999 به پایان رسید .این جاده بخشی ازراه اروپایی شماره 13نیز است. بخش جنوبی این بزرگراه طی 19ماه وبا صرف هزینه ای بالغ بر 5/16 میلیون پوند ساخته شد .

Sp-160 برزیل؛زیبا و هیجان انگیز

برزیل دومین کشورجهان از نظر شبکه های جاده ای است .مجموع طول جاده های این کشوربه بیش از2میلیون کیلومتر می رسد.دربرزیل به بزرگراه رودوویا گفته می شود .سالانه حدود 2/1میلیارد نفر در رودوویاهای برزیل رفت وآمد می کنند.این رقم در مقابل 80مقابل 80میلیون نفری که با هواپیما مسافرت می کنند،غیر قابل مقایسه است .

 


¤ نویسنده: مهربان

پیام های دیگران


¤ لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
شناسنامه

پارسی بلاگ
پست الکترونیک
 RSS 

کل بازدیدها: 94497

بازدید امروز : 9

بازدید دیروز : 6


درباره خودم

مهربان
مهربان
در نظر من همه آدما خوبند،مگر اینکه خلافش ثابت بشه.

لینک به وبلاگ

مهربان

پیوندهای روزانه

بهترین وبلاگ دنیا [192]
اسرار موفقیت [267]
[آرشیو(2)]


ْآرشیو یادداشت ها

آرشیو
تاثیر موسیقی بر روان انسان
قشنگ کوچک
اثر یک سیاه پوست
آداب معاشرت
تاریخچه نوروز
تاریخچه نام ایران
مذهب آریایی ها
آریایی ها
آدمک
عیدی های منحصر به فرد
درس ها ی ژاپنی
اصطلاحات تلفن همراه
نقاط دیدنی تهران
میادین قدیمی تهران
یادمان هاو بناهای تاریخی
زیارتگاه های تهران
جاده های معروف دنیا
جاده های زیبا اما پر خطر
کعبه
ایرانی ها در گوگل
نقش جدید رویاها
آمار جستجوهای 2007 گوگل
معنی انسان بودنم رو گم کردیم
تاریخچه والنتاین



لینک دوستان

قورباغه ها


لوگوی دوستان




























اشتراک در خبرنامه