سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهربان

متن زیر در تاریخ86/9/18، ساعت: 2:18 عصر نوشته شده است.

¤ جاده های زیبا اما پرخطر

 

<<لاپاس توکورویسو>>در بولیوی؛جاده مرگ

لاپاس توکورویسوبه عنوان خطرناک ترین جاده جهان به طول 64کیلومتر دربولیوی قرار دارد که 3600متر ازآن دارای سراشیبی های بسیار تند ودلهره آوری است که دست کمی ازشهره بازی های مدرن جهان ندارد !

این جاده باریک دربرخی نقاط،عرض آن به حداقل ممکن می رسد تصادف های مرگبار فراوانی رابه خود دیده است.

به طور متوسط وقوع دست کم یک تصادف خونین هر2هفته یک بار امری چندان غیر طبیعی در این جاده پرخطر نیست.جالب است بدانید که از این جاده به عنوان مسیری برای رقابت های دوچرخه سواری نیز استفاده می شود.به رقم زیبا بودن وداشتن مناظر تماشایی فراوان،از این جاده به عنوان جاده مرگ یاد می شود وتمامی کارشناسان متفق القول براین باورند که لاپاس توکورویسو خطرناک ترین جاده جهان است.

در پاره ای از قسمت های این جاده دوطرفه ،وسائط نقلیه سنگین برای عبوراز کنار یکدیگر با مشکلات جدی روبرو هستند.جاده مرگ در دهه 1930 وبه هنگام جنگ چاکو به وسیله اسرای پراگوئه ساخته شد.

تونل وحشت در<< گولیانگ>>؛ساخت 13مهندس روستایی

تونل گولیانگ به طول 1200متر،عرض 4متر و ارتفاع 5 متردر کوه های تایهانگ چین قرار دارد.

این تونل که بیشتر به یک غار شباهت دارد،دارای دیوارهای ناهموارو کاملا طبیعی بوده که حدود 30پنجره دارد تا نورآن را درروزبه طور طبیعی تامین نماییدواما از نور مهم تر،این پنجره هانقش یک دستگاه تهویه هوا را هم بازی می کنند. پیش از ساخت این تونل ارتباط دهکده گولیانگ با دنیای اطراف تقریبا قطع بود. یک نردبان خطرناک برروی صخره ها تنها راه رفت و آمد به این دهکده به حساب می آمد .

مردم دهکده برای برقراری ارتباط مجبور شدند که تونلی رادررشته کوه تایهانگ حفر کنند. باید یادآورشد که ساخت این تونل به وسیله 13روستایی غیر متخصص که برای خرید ابزار و وسایل کار مدرن وکارآمد مجبور به فروش حیوانات خانگی خود شده بودند،انجام شد .در این تونل نیز خطا کردن موجب فاجعه می شود.کار ساخت این تونل که در اوایل سال 1972آغاز شد ه بود حدود5سال بعد به پایان رسید واین تونل در روز نخست ماه می سال 1977 به بهره برداری رسید .

جاده <<استلووپس>>؛پرپیچ و خم و زیبا

درآلپ ایتالیایی ودر نزدیکی بورمیو وسولدن ودر75کیلومتری بولسانونزدیک به مرزسوئیس جاده ای مرتفع وجود دارد که اگرچه به خطرناکی لاپاس توکورویسوبولیوی نیست ،امااز آن به عنوان مهیج وجذاب نان برده شده است .

این جاده از نظر مهندسی فوق العاده است و2757متر از سطح زمین فاصله دارد که آن را به عنوان چهارمین جاده مرتفع آلپ مطرح کرده است.جاده اولیه درفاصله سال های 1820-1825 توسط امپراطوری اتریش ساخته شده. پیش از پایان جنگ جهانی اول این جاده مرز بین امپراطوری اتریش ساخته شد. پیش از پایان جنگ جهانی اول این جاده مرز بین امپراطوری اتریش،مجارستان وایتالیا بود که در سال های آتی با توجه به توسعه ایتالیا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

این جاده 48پیچ خطرناک دارد که آن را تبدیل به یکی از ترسناک ترین جاده های جهان کرده است. از این جاده هم برای مسابقات مختلف دوچرخه سواری وموتورسیکلت رانی استفاده می شود که معروف ترین آن مسابقات دوچرخه سواری جیرو است که از معتبرترین رقابت های دوچرخه سواری جهان به شمار می رود.

جاده <<چالوس>>؛ زیبا اما ترسناک

در بین گذرگاه های منتهی به شمال کشور،محورچالوس-کرج از بی بدیل ترین مناظر وچشم اندازهای بکر و طبیعی واز پرطرفدارترین مسیرها بوده که این عامل بسیار مهم جاده چالوس را در شمار10جاده زیبای دنیا قرارداده است .جاده چالوس یک جاده قدیمی با شیب های تند به طول 159 کیلومتر است که دارای خطرات زیادی نظیر ریزش بوده،ولی به رغم این خطرات عاملی بسیار مهم درجلب گردشگر به حساب می آید.براساس بررسی ها،این جاده با داشتن 140نقطه حادثه خیز و11تونل به طول 6کیلومتر با آنکه بارها مرمت واصلاح شده،اما ایمنی آن همچنان با استانداردهای جاده ای فاصله دارد. آب و هوای بارانی وسیلابی ،جنس آهکی ورسوبی کوه ها واحتمال ریزش سنگ و...در این محور به غیراز خطرات ناشی از نقص فنی جاده ،می تواند هشدار جدی برای احتیاط بیشتر مسافران در این جاده تلقی می شود.این محورعمدتا کوهستانی اغلب شاهد بارش های تند باران است که در برخی موارد این بارندگی ها به همراه ریزش سنگ باعث ساعت ها معطلی،کندی عبور و مرور وحتی بسته شدن جاده می شود.به هر حال دیدن فضای زیبا و با شکوه جاده چالوس و شوق رسیدن به دریا جذابیتی است که همگان را به سیر وسفر دراین جاده دعوت می کند.


 


 


¤ نویسنده: مهربان

پیام های دیگران


¤ لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
شناسنامه

پارسی بلاگ
پست الکترونیک
 RSS 

کل بازدیدها: 94531

بازدید امروز : 0

بازدید دیروز : 43


درباره خودم

مهربان
مهربان
در نظر من همه آدما خوبند،مگر اینکه خلافش ثابت بشه.

لینک به وبلاگ

مهربان

پیوندهای روزانه

بهترین وبلاگ دنیا [192]
اسرار موفقیت [267]
[آرشیو(2)]


ْآرشیو یادداشت ها

آرشیو
تاثیر موسیقی بر روان انسان
قشنگ کوچک
اثر یک سیاه پوست
آداب معاشرت
تاریخچه نوروز
تاریخچه نام ایران
مذهب آریایی ها
آریایی ها
آدمک
عیدی های منحصر به فرد
درس ها ی ژاپنی
اصطلاحات تلفن همراه
نقاط دیدنی تهران
میادین قدیمی تهران
یادمان هاو بناهای تاریخی
زیارتگاه های تهران
جاده های معروف دنیا
جاده های زیبا اما پر خطر
کعبه
ایرانی ها در گوگل
نقش جدید رویاها
آمار جستجوهای 2007 گوگل
معنی انسان بودنم رو گم کردیم
تاریخچه والنتاین



لینک دوستان

قورباغه ها


لوگوی دوستان




























اشتراک در خبرنامه